Samtaler i Akuttilbuddet

Du kan henvende dig i Akuttilbuddet alle ugens dage fra 7.30 til 21.00 uden forudgående aftale. Der er egen indgang til Akuttilbuddet. Når man ankommer til Akuttilbuddet ringer man på dørklokken, der går på Akuttilbuddets telefon. Så kommer der en medarbejder og lukker op.

Du kan tage en pårørende med

Du er meget velkommen til at tage vigtige personer i dit liv med til samtalen. Vi har positive erfaringer med pårørendes deltagelse i samtalen. De fleste er interesserede i, at hjælpe venner, bekendte og familie med, at få det bedre.

I en samtale med en fagperson, bliver der ofte åbnet op for nogle andre ting, end der bliver drøftet i hverdagen, hvilket giver alle parter en større forståelse for den akutte krise. Vi oplever også, at samtalen ofte gør opmærksom på nye løsninger og muligheder frem over.

Hvor mange samtaler?

Der kan være behov for flere samtaler i akuttilbuddet. I første omgang lægger vi en plan fra dag til dag. Efter et par samtaler kan vi sammen planlægge på længere sigt hvor, hvor vi afklarer, om personer fra dit netværk eller fagpersoner (f.eks. egen læge, sagsbehandler) skal inddrages.